Canon-EOS-5D-mk-IIJedan od najiščekivanijih fotoaparata godine, Canon EOS 5D Mark II, nakon što je predstavljen svjetskoj javnosti prije nekoliko mjeseci, došao je u ruke i sam' što nije ekipi koja je stavila na test najnoviji Canonov "full frame" model. U šape nam je uletio jedan od tek nekoliko primjeraka koji su do sada stigli u Hrvatsku, a u kratkom druženju s profesionalnim D-SLR-om "opalili" smo dovoljno testnih snimaka na raznim ISO vrijednostima da kažemo: "Majko mila, koliko detalja!“ i poželimo i svoje ime upisati na listu čekanja. Nasljednik prve verzije "petice" u svakom je pogledu bolji od prethodnika, zadržao je sjajnu ergonomiju i kvalitetu izrade, dobio je senzor od impresivnih 21 megapiksela koji nevjerojatno dobro podnosi visoke ISO vrijednosti i kontrolira pojavu neugodnog šuma. Tu je i najnoviji Canonov DIGIC 4 procesor, automatsko čišćenje senzora, "live view" opcija, novi LCD ekran dijagonale 3“ sa čak 920.000 piksela i još koješta. Jedna od najzanimljivijih novina koju 5D mk II unosi u D-SLR svijet svakako je i snimanje videozapisa u potpunoj HD (high definition) rezoluciji od 1920 x 1080 piksela. Uz čitav niz novosti, Canon EOS 5D mk II zadržao je cijenu na 18.599 kuna što je znatno povoljnije od cijene prethodnika kada se pojavio na policama trgovina krajem 2005. godine.
Krenimo od srca aparata, njegovog senzora
Canon-EOS-5D-mk-II
Što se tiče vanjskih kontrola, ergonomije i navigacije nije potrebno trošiti riječi jer svaki korisnik bilo kojeg Canonovog D-SLR-a lako će se naviknuti na rad s novom "peticom". Stoga, pozabavimo se onime što je doista bitno, a to je potpuno novi „full frame“ senzor istovjetan površinom kao i jedan snimak na 35-milimetarskom filmu, a veći senzor znaci vise detalja i bolju kontrolu šuma te širenje dinamičkog raspona. Upravo dinamički raspon i kontrola šuma područja su na kojima 5D mk II briljira, a to se dijelom može zahvaliti činjenici da je za izradu novog senzora kao podloga poslužio onaj iz znatno skupljeg modela EOS-1Ds Mark III, a prema nekim testovima da se naslutiti kako je senzor u 5D mk II i bolji. Sve ovo u svakodnevnim situacijama znači da je jako teško napraviti fotografiju koja nije impresivna, čista dobro eksponirana i puna detalja, bez obzira na svjetlosne uvjete. Valja naglasiti i kako je autofokus brz i precizan te "ubada" bez zadrške čak i pri slabijem svijetlu. Za one koji ne vole grubi utjecaj vanjske bljeskalice na fotografiju stižu dobre vijesti kada se pogleda ISO raspon novog Canona koji kreće od ISO 50 sve do zapanjujuće ISO osjetljivosti od 25.600 što znači da se u večini slučajeva može fotografirati pod ambijentalnim svjetlom bez iritantnog blicanja. Nije da se pri ekstremnim ISO vrijednostima šum ne vidi, ali čak i na ISO 6.400 detalji ostaju u potpunosti očuvani, a fotke vrlo upotrebljive.

Brzina i udobnost u radu
Canon-EOS-5D-mk-II
Rapidno okidanje u odnosu na prvu "peticu" podignuto je s 3 snimka u sekundi na 3.9 snimka što i nije posebno značajan napredak niti je dovoljno da se ovaj aparat nađe u torbi fotografa orijentiranog sportu. No, 5D mk II nije ni zamišljen da bude reporterski ili sportski aparat, a definitivno će biti tražen među svadbenim i studijskim fotografima koji više cijene fascinantne detalje, impresivnu rezoluciju i dinamički raspon nego brzinu. Za studijski rad sa stativa "live view" opcija bit će posebno korisna, a 5D donosi i novost na ovom području pa se tako ogledalo ne mora pomicati pri focusiranju u tzv. "live modeu“. Za one koji radije aparat nabiju na nos i kadriraju kroz tražilo rad će sigurno biti užitak jer je tražilo veliko i svijetlo, a na ugrađenom ekranu vide se sve važne informacije i postavke snimanja, od stanja baterije, do ISO vrijednosti i pomaka u balansu bijele boje pa aparat ne treba sklanjati s oka pri mjenjanju postavki.

HD snimanjem 5D mk II prijeti kamerama?
Na ovo pitanje, nažalost, moramo odgovoriti negativno, a problem je, kako smo primijetili, u softverskoj podršci i nepotpunoj razrađenosti ove zanimljive mogućnosti. Naime, pri snimanju flimova gotovo sve postavke određuje automatika aprata, a utjecaj fotografa ne odluke aprata je neznatan. Nadalje, autofokus za vrijeme snimanja ne radi pa je izoštravanje potrebno obaviti ručno, a za snimanje videa potrebne su iznimno brze i skupe CF kartice. Naime, ukoliko kartica nije dovoljno brza video zapis neugodno zapinje. Ipak, snimanje videa itekako je korisna opcija, a za očekivati je kako će upravo "svadbaši" rado iskoristiti 5D mk II za snimanje nekoliko zanimljivih kadrova koristeći blagodati čiste slike i ekstremno plitke dubinske oštrine koju 5D mk II daje s odgovarajućim objektivom. Pri spomenu objektiva moramo istaknuti i kako senzor koji bilježi toliko detalja jasno pokazuje i nedostatke optike pa je tako za maksimalne rezultate s ovim aparatom potrebno ulaganje u samo najbolje objektive jer sve ostalo bilo bi slično kao staviti istrošene gume na Ferrari te se čuditi što ne drži cestu kako treba.

Za kraj donosimo stopostotne cropove snimaka kojima smo testirali razinu šuma na raznim ISO vrijednostima, od 100 do 6400. Dakle, korišten je 5D mk II sa Canonovim EF 100mm 2.8 macro objektivom.

ISO 100
Canon-EOS-5D-mk-II

ISO 400
Canon-EOS-5D-mk-II

ISO 800
Canon-EOS-5D-mk-II

ISO 1600
Canon-EOS-5D-mk-II

ISO 3200
Canon-EOS-5D-mk-II

ISO 6400
Canon-EOS-5D-mk-II
Janko
22.12.2008. u 21:28 • 3 KomentaraPrint#